Slaná káva na Tchaj-wanu
Milovníci kávy na Tchaj-wanu, zvyklí sypat si do šálku cukr, teď mají možnost ochutit si oblíbený nápoj jiným bílým práškem - solí. Kavárenský řetězec 85C jim za 40 nových tchajwanských dolarů (asi 25 korun) nabízí laskominu, která je směsicí kávové pěny a rozpuštěné mořské soli.
Chce tak vyjít vstříc mlsným jazýčkům zákazníků, kteří se na soutěživém kavárenském trhu ostrova neustále pídí po něčem novém, píše agentura Reuters. Společnost 85C má podle mluvčí Kathy Čchung zato, že se slaná káva uchytí. Jejích 326 podniků po celém Tchaj-wanu už jí od prosince, kdy byla zavedena, prodalo 15 000 šálků. "Tchajwanci jsou lační a mlsní, chtějí si v jediném doušku vychutnat mnoho chutí," vysvětlila Kathy Čchung. "Máme celou řadu produktů, více než 50 druhů nápojů, a náš šéf nás neustále ponouká, abychom přicházeli s novinkami." Mořská sůl je podle ní považována za zdravou.
Tchaj-wanci máčejí surovou sůl v husté smetaně a mezitím připravují kávu s předem přidaným cukrem. Káva se pak nalije do šálku a navrch se přidá pěnová směsice se špetkou kakaa. Podle expertů si slaná káva pravděpodobně získá všeobecnou oblibu. "Většina lidí je zvyklá na sladkou chuť, ale existují dva druhy pijáků kávy," říká jednadvacetiletý Chung, který by se rád uchytil v kavárenském byznysu. "Někteří ochutnají slanou kávu a zůstanou u ní, jiní se vrátí ke slazené."
Přídávat sůl do kávy vycházejí ze zvyku Tchaj-wanců solit ovoce, aby bylo sladší.
Kavárenský řetězec 85C má v plánu nabídnout ještě letos osolený nápoj ve svých podnicích v Šanghaji a také v Austrálii. Tchajwanský nápojový průmysl přišel také s bublinkovým čajem obsahujícím tapiokové perličky, který se rozšířil i do dalších částí Asie. Tapioka je maniokový škrob.
Proslýchá se, že řetežec příjde na trh s novými produkty jako je sýrová káva nebo ovocná káva. Někteří tchajwanští pěstitelé kávových keřů ve snaze přivábit znalce kávy používají k jejímu zhotovení kávové boby částečně rozžvýkané tamními opicemi, aby kávě dodali přírodní sladkou chuť. Tyto opice jsou pro pěstitele kávy odvěkou pohromou, protože se s oblibou živí zralými kávovými zrny.
Že by zase nový marketingový trik jako s kávou Kopi Luwak?